2011. február 28., hétfő

Első feladat



Fogalom megjelenítése: kép és szöveg

Alkossatok kifejező képpárt és címsort megadott témára!

(Az előző félév legelső feladatának társ-feladata ez – sok a hasonlóság. Afféle „bemelegítésként…)

  1. Válasszátok ki a fogalmat: lehet bármi, aktuális közéleti téma akár, de teljesen általános dolog is – aminek persze most ezzel a képpárral TI adtok egy egyéni „megfejtést”. Vagyis a sokféle, tágan értelmezhető jelentéseiből egyetlenegyet kell kiválasztanotok és megfogalmaznotok, ami a ti jelen pillanatban érvényes saját képzettársításotokat fogalmazza meg a vizualitás nyelvén. Én is javaslok majd két témát az órán, de nem muszáj azokra „válaszolni”. A két kép mellé készítsétek el az adott fogalom szóképét is, egyéni, kifejező tipográfiaként.
  2. Döntsétek el, hogy milyen hangnemben interpretáljátok. Bensőséges, humoros, groteszk vagy súlyos társadalmi mondanivalója van? Mit mond nektek az adott fogalom?
  3. Hogyan tudod legjobban kifejezni a tipográfia és a képalkotás rendelkezésedre álló eszközeivel leginkább az adott tartalmat, hangulatot, üzenetet? Milyen anyagokat, technikákat, stílusokat használhatsz? Mindezekről készíts 6 kisméretű projekt-vázlatot a sketchbook-odba.
  4. Válaszd ki, amelyiket a legmegfelelőbbnek érzed kidolgozásra. Keress más alkotókat, akik valamilyen szempontból hasonló vizuális problémát oldottak meg, vagy hasonló technikát használtak stb. Szóval, keress olyan alkotókat – legalább kettőt -, akik inspirálnak a feladat megoldásában. A gyűjtést dokumentáld a vázlatfüzetben. A prezentáció során próbáld megfogalmazni, hogy az adott művek/művészek hogyan, miben segítették a saját alkotásod elkészítésében.





Fogalom megjelenítése: kép és szöveg

Alkossatok kifejező képpárt és címsort megadott témára!

(Az előző félév legelső feladatának társ-feladata ez – sok a hasonlóság. Afféle „bemelegítésként…)

  1. Válasszátok ki a fogalmat: lehet bármi, aktuális közéleti téma akár, de teljesen általános dolog is – aminek persze most ezzel a képpárral TI adtok egy egyéni „megfejtést”. Vagyis a sokféle, tágan értelmezhető jelentéseiből egyetlenegyet kell kiválasztanotok és megfogalmaznotok, ami a ti jelen pillanatban érvényes saját képzettársításotokat fogalmazza meg a vizualitás nyelvén. Én is javaslok majd két témát az órán, de nem muszáj azokra „válaszolni”. A két kép mellé készítsétek el az adott fogalom szóképét is, egyéni, kifejező tipográfiaként.
  2. Döntsétek el, hogy milyen hangnemben interpretáljátok. Bensőséges, humoros, groteszk vagy súlyos társadalmi mondanivalója van? Mit mond nektek az adott fogalom?
  3. Hogyan tudod legjobban kifejezni a tipográfia és a képalkotás rendelkezésedre álló eszközeivel leginkább az adott tartalmat, hangulatot, üzenetet? Milyen anyagokat, technikákat, stílusokat használhatsz? Mindezekről készíts 6 kisméretű projekt-vázlatot a sketchbook-odba.
  4. Válaszd ki, amelyiket a legmegfelelőbbnek érzed kidolgozásra. Keress más alkotókat, akik valamilyen szempontból hasonló vizuális problémát oldottak meg, vagy hasonló technikát használtak stb. Szóval, keress olyan alkotókat – legalább kettőt -, akik inspirálnak a feladat megoldásában. A gyűjtést dokumentáld a vázlatfüzetben. A prezentáció során próbáld megfogalmazni, hogy az adott művek/művészek hogyan, miben segítették a saját alkotásod elkészítésében.
Fogalom megjelenítése: kép és szöveg

Alkossatok kifejező képpárt és címsort megadott témára!

(Az előző félév legelső feladatának társ-feladata ez – sok a hasonlóság. Afféle „bemelegítésként…)

  1. Válasszátok ki a fogalmat: lehet bármi, aktuális közéleti téma akár, de teljesen általános dolog is – aminek persze most ezzel a képpárral TI adtok egy egyéni „megfejtést”. Vagyis a sokféle, tágan értelmezhető jelentéseiből egyetlenegyet kell kiválasztanotok és megfogalmaznotok, ami a ti jelen pillanatban érvényes saját képzettársításotokat fogalmazza meg a vizualitás nyelvén. Én is javaslok majd két témát az órán, de nem muszáj azokra „válaszolni”. A két kép mellé készítsétek el az adott fogalom szóképét is, egyéni, kifejező tipográfiaként.
  2. Döntsétek el, hogy milyen hangnemben interpretáljátok. Bensőséges, humoros, groteszk vagy súlyos társadalmi mondanivalója van? Mit mond nektek az adott fogalom?
  3. Hogyan tudod legjobban kifejezni a tipográfia és a képalkotás rendelkezésedre álló eszközeivel leginkább az adott tartalmat, hangulatot, üzenetet? Milyen anyagokat, technikákat, stílusokat használhatsz? Mindezekről készíts 6 kisméretű projekt-vázlatot a sketchbook-odba.
  4. Válaszd ki, amelyiket a legmegfelelőbbnek érzed kidolgozásra. Keress más alkotókat, akik valamilyen szempontból hasonló vizuális problémát oldottak meg, vagy hasonló technikát használtak stb. Szóval, keress olyan alkotókat – legalább kettőt -, akik inspirálnak a feladat megoldásában. A gyűjtést dokumentáld a vázlatfüzetben. A prezentáció során próbáld megfogalmazni, hogy az adott művek/művészek hogyan, miben segítették a saját alkotásod elkészítésében.

Technika, méret:

Két 17 cm x 17 cm-es képből álló, összetartozó alkotás legyen a végeredmény, aminek a címe – maga az általad választott fogalom – egy hozzájuk tartozó tipográfiai lapként jelenik meg.

A technika szabadon választott. Használjatok manuális és digitális képalkotói módokat, akár vegyesen, saját fotókat, fénymásolatokat! A felirat elkészítésénél idézzétek fel a tavalyi „dátum-helyszín” feladatot.

Értékelés:

A két kép együtt mást kell, hogy mondjon, mint külön-külön. Ennek a „trükkje”, hogy az első képpel elindítunk egy asszociációt, amit a második képben pontosítunk, ellenpontozunk, vagy egyenesen megsemmisítünk. Mégis, mindkét kép által felkeltett érzelmeink és gondolataink együtt fogják megfogalmazni a mondanivalónkat. Fontos, hogy a végeredmény legyen egy igényes, izgalmas grafika, kép, mindemellett pontosan megfogalmazott üzenet a vizualitás nyelvén.

Jó munkát!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése